Friday, November 29, 2013

Visuaalne kommunikatsioon: vaateakende salapärane ülesanne

Meie kolmene grupp käis neljapäevase loengu ajal pildistamas ja leidsime, et inimestevahelisest kommunikatsioonist on palju põnevam miski, mis mõjutab meid, kliente, iga päev, kuid millele me sügavamalt väga tihti ei mõtle - poodide vaateaknad ning millist infot need poe ja pakutava kauba kohta annavad. Proovisime keskenduda ainult sellele, milline mulje ja arvamus jääb kliendile just nendest vaateakendest, aga mitte poe nimest või brändist. Vaateaknad peaksid ju siiski olema need, mis poe stiili kõige enam iseloomustavad... järgnevalt proovin kirjeldada ja analüüsida, millise mulje jätavad need kauplused minule.

Monton ja Accessorize

Siia pildile on jäänud 2 vaateakent. Vasakpoolne on mõeldud veidi kõrgema sissetulekuga inimestele, sest riided on soliidsed ja viisakad. Müüakse nii meestele kui naistele mõeldud tooteid, samuti on kõik üsna minimalistlik ja näitab, et ei ole vaja pudi-padu või aksessuaare.

Parempoolne kauplus on üsna vastupidine - vaateakna järgi võib järeldada, et poes müüakse väga laia valikuga erinevat pudi-padi ning see ei ole riidekauplus. Näha on juba talvist ja jõululist väljapanekut, vasakpoolse kauplusega võrreldes on väljapanek väga kirju ning särav. Samas hakkab rohkem silma ning on kindlasti atraktiivne noorele inimesele.


Promod

Siin on tegemist jällegi viisakama ja minimalistlikuma väljapanekuga. Ainus, mis esialgselt tähelepanu tõmbab, on kollane pluus. Lähemalt vaadates on väga huvitav ja teistsugune istuv mannenkeen... teisest küljest aga üleni musta riietades ei hakka see mööda kiirustavale inimesele kuidagi silma. Noore inimese jaoks see pood mõeldud ei ole, aga juba 15 aastat kontoris töötanule sobib.

Terranova
Kõigepealt tõmbab tähelepanu suur allahindluse reklaam ning seejärel hakkab inimene vaatama mõnusaid sooje talveriideid ning noortepärast stiili. Mis veel paremini noorele inimesele sobiks - soodustused ja uued riided talveks. Selle vaateakna puhul tekitab soojemat tunnet ka mannenkeenide paigutus, mille järgi "sõpradega koos olemine ja jutuajamine on mõnus" stiil väga välja paistab. Tavaliselt ei püüta mannenkeene omavahel suhtlema panna, vaid need seisavad üksikult ja eksponeerivad vaid riideid.




Lindex
Tegelikult jätab see vaateaken vastuolulise mulje. Suurelt on klaasil tekst "House of Christmas", aga riietus on ikka õhuke. Minu jõuluootus on paksud kampsunid, mantlid, mütsid, kindad, lumi. Siin võib pikema mõtlemise peale küll viia riietused kokku jõulupidude ja uusaastapidudega, aga külma talve vastu ma sellest poest riideid ei otsiks. Vahva on see, et on nii lapsed kui täiskasvanud koos välja toodud - perega poodidesse, miks mitte?

Glenfield
Minu isiklik lemmik. Jõulude ja talve tuleku väga kena väljendus ning samas korrektne ja viisakas. Riietus üksi jätab kalli mulje, aga selline vaateaken kutsuks mindki sisse piiluma, mis seal võlumaailmas pakkuda on. Võib-olla on need dekoratiivsed linnud, mis elegantsema, aga samas talvise mulje jätavad...

Mingi pood vanalinnas
Vanalinnas olev pood paneb esimese asjana mõtlema, millise mulje see jätab turistile, sest tallinlane tavaliselt sellisesse poodi ei satu. Matrjoškad - venepärane kultuur, need hakkavad ka kõige rohkem silma. Kui hindu mitte vaadata, siis ütleks, et on mingi odavam turistidele suunatud meenetepood. Hinnad aga jätavad hoopis mulje rikkustest. Ei ütleks, et vaateaken pärast nende märkamist väga kutsuv on...

Säästur1
Meie grupi spetsiaalne väljavalitu. Minul tekkis esimese asjana hirm - kas ma ikka julgen poodi sisse astuda? Mitte sellepärast, et ma midagi varastada sooviksin, aga hoopis seetõttu, et kas tõesti on vaja kliendile esimese asjana edastada sellist sõnumit: "Katsu sa ainult siit varastada, me saame su kätte!" Selliste kritseldatud siltide ülespanek jätab äärmiselt lohaka mulje ning tõesti peletab klienti eemale. Me astusime poodi küll sisse, aga ka seal oli kohe nähtaval pildid varastest ning poes ringi käies oli kogu aeg tunne, et keegi kuskil jälgib minu iga liigutust ja võib kohe varguskatses süüdistama hakata. Tegelikult olid ka kenamad mannenkeenid välja toodud, kuid arvamuse kujunemisel mängis kõige rohkem rolli just see silt.

Kokkuvõte: vaateakendel on inimesele väga palju öelda ja lisaks riietele vaatavad kliendid ka muud. Ise õppisin sellest praktilisest ülesandest küll, vahepeal on hea tähelepanu pöörata asjadele ja piltidele ning mõelda, mida need meile öelda tahavad.

No comments:

Post a Comment