Sunday, December 15, 2013

Täiesti viimane blogipostitus

Mida õppisid?

Mina õppisin, et kommunikatsioon on palju enamat, kui lihtsalt lausete ilus sõnastamine või ilusti rääkimine. Tähelepanu peab pöörama väga paljule, alustades sellest, kuidas ise sõnumit edastada, ja lõpetades sellega, kas ja kuidas sõnumi vastuvõtja sõnumist samamoodi aru sai. Kommunikatsioon on igal pool ja väga erinevates versioonides. Ühest ja samast lausest/sõnumist võivad inimesed väga erinevalt aru saada, enda jaoks lahtimõtestamisel toetutakse varasematele kogemustele ja mõtetele. 

Kommunikatsiooni läheb vaja väga paljudes valdkondades: reklaam, teenindav sektor, kultuur, tarbimine jne.


Mis oli keeruline?

Keeruline oli astuda oma "psühholoogiamaailmast" välja ja üritada aru saada teise valdkonna teooriatest. Kuna artiklite terminoloogia ei olnud üldse tuttav ja teemad olid hoopis teistsugusest valdkonnast, kui harjunud olin, siis nõudis nende lugemine korralikult keskendumist ja tahet.

Mis meeldis?

Aine alguses kirjutasin: "Miks ma kommunikatsiooni võiksin õppida? Minu arust on see paratamatult vajalik oskus, et igapäevaselt edukalt toime tulla ning ühiskonda teistsuguse pilguga vaadata. Mind huvitab, kuidas kommunikatsioon ja ühiskond omavahel seotud on ning miks miski just nii toimib. Psühholoogiatudengina küsin ma alati, MIKS asjad just nii on. See on lihtsalt põnev. Ma ootan loengust uusi teadmisi, mõtlemapanevaid teooriaid ja seda, et minu aeg oleks hästi kulutatud."

Mulle meeldis, et ma sain natukene rohkem aru, miks ja kuidas asjad kommunikatsioonis toimivad. Tunnen, et minu aeg oli hästi ja asjalikult kulutatud ja see ongi peamine, miks aine meeldis!

Väga meeldis see, et blogimine kodutööna oli midagi tavapärasest hoopis erinevat ja värskendav oli ka sülearvutite keelamine loengus.

Mida kursusel teisiti korraldada?

Blogimise idee oli väga ebatavaline ja mõnus, aga selle maht oli (vähemalt minu jaoks) liiga suur. Tundsin, et aine nõudis väga suurtes kogustes aega ja isegi erialased ained jäid selletõttu veidi soiku. Blogimine oli väga tore, aga iseseisvaid töid võiks olla kas vähem või siis veidi suuremate mahtude kaupa ja harvemini kui praegu oli. 


Suur aitäh mõnusa aine eest ja hästi lumist talve,
Helena

(Kõige lõppu üks ilus ja mitmetähenduslik pilt ka)

2 comments:

  1. Ilus blogi ja väga stiilslet teostatud. hulka ja postituste sisu arvesse võttes hinne B? Sobib?

    ReplyDelete